kulturno-umetnostna vzgoja


Izkustvene delavnice

AEIOU glasbena slikanica

RAZISKOVANJE ZVOKA Z GOZDNIM ORKESTROM

Na glasbeni delavnici z otroki sprva raziskujemo kakšne zvoke oddaja naše telo. Ugotavljamo, da je tudi telo lahko inštrument. Naš glas je lahko tih ali glasen in lahko prepeva. Skozi igro ploskanja odkrivamo različne ritme. S prstki in tleskanjem zaigramo pesem dežja in odkrivamo skupno dinamiko. Uživamo v poslušanju in igranju inštrumentov, ki jih spoznavamo skozi zgodbo. 

Nato zapojemo pesmico v kateri nastopajo živali. Razdelimo se v brloge in vse skupaj narišemo in izrežemo. Svoji hišici dodamo tudi zvoke, nato pa jih zaigramo. Gozd se prebuja in sosed prebuja soseda. Navsezadnje zaigramo vsi skupaj in postanemo gozdni orkester.

Rada Kikelj Drašler, samozaposlena v kulturi, 
Performerka in intermedijska ustvarjalka

Delavnica poteka enkrat mesečno ob sobotah za izven, po dogovoru pa za zaključene skupine.

Za otroke od 18 mesecev do 4 let, traja 45′

Ples s soncem

Edinstveno giblano popotovanje RUMENE PIKE NA NEBU, ki je včasih čisto majhna, spet drugič ogromna krogla, enkrat nam njen odsev blešči v oči, spet tretjič se skriva za oblaki. Serija delavnic je namenjena mamicam z dojenčki, da s svojim Soncem izkusijo prve gibe ob zvokih, glasbi, pesmimi, risanjem, z različnimi prostorskimi estetikami, taktilnimi predmeti,… in na ta način preživijo kvaliteten čas s svojim dojenčkom. Ples naj bi v prvi vrsti nudil predvsem sprostitev, a spodbuja tudi ustvarjalnost, razvija osebnost in krepi pozitivno samopodobo.
 
Vsebinsko se bodo delavnice nanašale na izbrano tematiko – Sonce. Odkrivali bomo naše male sončke, raziskovali različne žarke v nas, kar nas bodo popeljalo na gibalno izkušnjo. 
 
Delavnice vodi Ajda Tomazin, koreografija in oblikovalka, od nedavnega tudi mamica. Z delavnico želi predati svoje umetniške prakse v namen vzpostavljanja varnega, zanimivega in mamicam prijaznega prostora za gibalno izražanje. 
 
Delavnice so namenjene umetniški izkušnji dojenčka in spremljevalca in niso namenjene za obravnavo gibalnega razvoja dojenčka. 

Leteči kovček

V okviru programov kulturno-umetnostne vzgoje, ki potekajo v Hiši otrok in umetnosti, nadgrajujemo in širimo program z izkustvenimi delavnicami. Prvo smo pripravili ob premieri predstave Za petimi gorami, oktobra 2016. Doživljajski predstavi Za petimi gorami, ki povezuje gledališče umetniško besedo in družboslovje geografijo, v kateri udeleženci na izkustven način spoznavajo tuje dežele in različne ekosisteme, sledi čutna in zaznavna delavnica Leteči kovček v obliki gledališkega labirinta.

Delavnica poteka v dveh oblikah – kot del predstave Za petimi gorami ali kot samostojna delavnica.

1. Delavnica kot del predstave:
Udeleženci ob koncu predstave dobijo interaktivni zemljevid sveta, ki je hkrati popotna družabna igrica in mali vedež o različnih kotičkih sveta, ki jih otroci spoznajo v predstavi. S pomočjo figuric-ploskih lutk, ki si jih izdelajo sami, se premikajo po zemljevidu, odkrivajo igralna polja in tako dobijo odgovore na mnoga vprašanja o različnih ekosistemih, kulturah in običajih, ki jih spoznajo v predstavi. Tako poglobjo gledališko izkušnjo in jo povežejo s prostorom – ekoregijo. Ko otrok potuje po svetu zares ali navidezno v predstavi in po zemljevidu, se srečuje z ljudmi v različnih kulturnih kontekstih, spoznava njihove običaje, religije in navade, se uči strpnosti in spoštljivosti do drugih in drugačnih, doživi izkušnjo ne le tuje, pač pa tudi lastne domišljije.

2. Samostojna delavnica:
Z interaktivnim zemljevidom sveta, ki ga prejmejo ob vstopu v dvorano, otroci potujejo skozi gledališki laboratorij-labirint nalog, na katerem na igriv, kreativen in senzoren način spoznavajo različne kulture v različnih ekoregijah, ki generirajo različne zgodbe in odpirajo svet medkulturnih dialogov. Naloge sestavljajo elementi in instalacije iz predstave Za petimi gorami, udeleženci so pozvani k opazovanju, razvrščanju, okušanju, tipanju in sestavljanju elementov in tako nadgrajujejo spoznanja o tujih deželah in ljudstvih, ekosistemih in samih sebi. Svoje znanje dopolnijo in preverijo z interaktivno družabno igrico.

Za otroke od 4. leta dalje, 1. in 2. triada, traja 45′-90′

Ples kapljic

Za ples lahko rečemo, da je univerzalni jezik. Vsakdo zna plesati, ljudje se premikamo že od rojstva. Ples je lahko marsikaj, predvsem gre za gibanje, lahko pa je ples tudi v mirovanju. Ples naj bi v prvi vrsti nudil predvsem sprostitev, a spodbuja tudi ustvarjalnost, razvija osebnost in krepi pozitivno samopodobo.

Vsebinsko se bodo delavnice nanašale na izbrano tematiko potovanja vodne kapljice, in sicer cikel gibanja vode, od kapljice, ki izhlapi in ponovno pade nazaj na zemljo. Spoznavali bomo vodna stanja in oblike (tekoča voda, led, para, megla, toča, dež, slap, kapljica, reka, morje, jezero, oblaki, sneg, sonce), vodne habitate, predvsem morski
(živali v morju).

Delavnica poteka v dveh oblikah – kot del predstave Od kapljice do oceana ali kot samostojna delavnica. Kot samostojna delavnica je za izven na sporedu enkrat na mesec,za zaključene skupine po dogovoru.